Tuesday, December 4, 2007

为了这次相聚我连见面时的呼吸都曾反复练习

4 December 2007
Windy Tuesday (29 Degree Celsius)
Afternoon @ 1300 (Singapore Time)
Listen: 漂洋过海来看你 by 李宗盛
Mood: *Why Me?*

为了这次相聚我连见面时的呼吸都曾反复练习

You could have told me earlier rather than now… that you have errands to run and stuffs. I could have done so many things differently and not blindly waiting for you. For Instance, I would NOT place such high hopes and such HIGH expectation wanting to meet you! And as usual, I never practice what I preach…

为了你的承诺我在最绝望的时候都忍着不哭泣

How can we deprive our body from such basic human instincts as longing? I am very disappointed, not for you but that I lost control of my emotions and places such a high expectation on meeting you. But you gave me strength in face of such adversity in life. Never mind that it is just my side of heartache.

言语从来没能将我的情意表达千万分之一, 为了这个遗憾我在夜里想了又想不肯睡去

I am sad… for whatever reasons, I am just sad.

在漫天风沙里望着你远去我竟悲伤的不能自已

But I miss you a lot. Never mind that we have not even met once after that.

陌生的城市啊熟悉的角落里, 也曾彼此安慰也曾相拥叹息不管将会面对什么样的结局

I need someone, anyone… Who can blame me for my weakness… I’m lonely. I am fucking Lonely.

在漫天风沙里望着你远去我竟悲伤的不能自已, 多盼能送君千里直到山穷水尽一生和你相依

Yup, if only there is someone waiting for me at the end of this tunnel… If only there is someone…

漂洋过海来看你 by 李宗盛

为你我用了半年的积蓄飘洋过海的来看你
为了这次相聚我连见面时的呼吸都曾反复练习

言语从来没能将我的情意表达千万分之一
为了这个遗憾我在夜里想了又想不肯睡去

记忆它总是慢慢的累积在我心中无法抹去
为了你的承诺我在最绝望的时候都忍着不哭泣

陌生的城市啊熟悉的角落里
也曾彼此安慰也曾相拥叹息不管将会面对什么样的结局

在漫天风沙里望着你远去我竟悲伤的不能自已
多盼能送君千里直到山穷水尽一生和你相依

No comments: